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Charge in public

Compliant to the German

calibration law and robust

EV charging infrastructure for public applications

Charge in public

Compliant to the German

calibration law and robust

EV charging infrastructure for public applications

Intelligent EV charging infrastructure systems by ABL for municipal utilities and municipalities

ABL charging poles blend well into their surroundings. The multi-coated, sturdy metal housing as well as the sophisticated and stable charging technology guarantee a long and reliable working life, as well as compliance with weights and measures legislation as an optional extra. Two bases of different heights ensure the correct installation level for all substrates.

Quickfacts

Preconfigured and ready to install

Easy to install

Elegant design

High safety standard

Vandalism-proof

2 charge points of 22 kW each

Integrated electronic overcurrent protection

Lookbook

Charging pole of the Ladeverbund+

64 charging points at the airport Bama Norway

Charging pole from the Badenova AG

Charging pole of the Stadtwerke Munic

Charging pole of the Ladeverbund+

64 charging points at the airport Bama Norway

Charging pole from the Badenova AG

Charging pole of the Stadtwerke Munic

Models for public use

Wallbox eMH3

Double Power

The smart twin Wallbox with billing, load management and remote software updating

product page

Wallbox eMH3

The smart twin Wallbox with billing, load management and remote software updating

Double Power


Ladesäulen eMC

The robust charging poles with billing, load management and remote updates

product page

Ladesäulen eMC

The robust charging poles with billing, load management and remote updates

Frequently Asked Questions

Which backend supports my charging station?

Every hardware manufacturer can offer different backend operators that are compatible with its charging stations. ABL offers the possibility to integrate almost any backend.

What types of communication are there between the charging point and the backend?

There are various communication options for establishing communication with the backend. On one hand, communication can take place with the aid of LTE via a SIM card. On the other hand, it is possible to communicate with the backend via the integration of an existing LAN. Currently, ABL also offers communication via wireless LAN.

What happens if the charging station overheats or overloads during charging?

An internal temperature monitor is integrated to protect the charging station from overheating. For this purpose, the charging current is automatically limited to a safe level. Electronic overcurrent protection also protects the charging cable from overloading.

Can the plug be pulled out during charging?

No, IEC 62196-2 stipulates for safety reasons that during charging the plug must be locked inside the charging socket both on the infrastructure side and on the vehicle side.

Welche Steckertypen gibt es?

Bei den AC-Steckertypen gibt es drei unterschiedliche Steckertypen.

Stecker Typ 1 wurde in Japan für die Fahrzeugseite entwickelt. Dieser ist für eine einphasige Ladung mit einem maximalen Strom von 32 A und einer Spannung von max. 250 V ausgelegt.

Stecker Typ 2 wurde in Deutschland für die Fahrzeug- und Infrastrukturseite vorgeschlagen, welcher einphasig (maximal 70 A) bis dreiphasig (maximal 63 A) mit einer maximalen Spannung von 480 V laden kann. Dieser kann durch eine Combo-Steckvorrichtung erweitert werden, um an einer DC-Ladestation mit bis zu 350 kW zu laden.

Stecker Typ 3 wurde in Italien entwickelt und ermöglicht ein- bis dreiphasiges laden bei einem maximalen Strom von 16 A oder 63 A und einer Spannung von maximal 400 V. Diese Variante hat sich allerdings nicht durchgesetzt und ist kaum noch anzutreffen.

Typ GB beschreibt das ein- und dreiphasige Laden in China. Ein spezielles Hebelsystem sorgt für die Verriegelung zwischen Fahrzeug-Inlet und Fahrzeug-Ladestecker.

Bei den DC-Ladesteckern haben sich ebenfalls drei Steckertypen durchgesetzt. Der japanische Standard CHAdeMO (20 kW – 400 kW) ist vor allem in Japan, China und USA verbreitet sowie der Typ GB/T 20234 welcher in China entwickelt wurde, jedoch in Europa nicht üblich ist. Dazu kommt der CCS (Combined Charging System)-Stecker, welcher eine Kombination aus Typ 2 Stecker und Combo-Stecker darstellt. Dieser wurde von der EU 2013 zum europäischen Standard erklärt.

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